آی تی رسا ن ایران

ساخت وبلاگ

mirrors-edge-catalyst-infoعنوان Mirror’s Edge Catalyst در تاریخ ۷ ژوئن (سه‌شنبه ۱۸ خرداد) در آمریکالی شمالی و ۹ ژوئن (پنج‌شنبه ۲۰ خرداد) در اروپا برروی پلتفرم‌های Xbox One، PlayStation 4 و رایانه‌های شخصی در دسترس قرار گرفت. بازی با سبک متفاوت و جدید. اولین نسخه ی این عنوان در سال ۲۰۰۹ منتشر شد و بازخورد خوبی را از طرف منتقدان و هواداران دریافت کرد و توانست متای ۸۱ را بروی نسخه ی PC دریافت کند ولی این پایان کار نبود و بالاخره EA تصمیم گرفت نسخه ی دوم این عنوان را منتشر کند.

امید های زیادی به نسخه دوم این عنوان بود. EA زمان زیادی را در حال کار بر روی این عنوان بود ، دنیای سفید و شیشه ای و مبارزات بدون سلاح تنها چیزی بود که هواداران این سبک از EA می خواستند .

بازی منتشر شد و توانست عنوانی قابل قبول باشد ولی مثل اینکه انتظار منتقدان و همین طور هواداران را نتوانست به طور کامل بر آورده کند، و در نسخه ی رایانه های شخصی متای ۷۶ ، پلی استیشن ۴ متای ۷۰ ، ایکس‌باکس‌وان متای ۷۱ را دریافت کند. همین طور که میبینید نسخه ی PC بهترین پلتفرم برای تجربه ی این بازی است.

mirrors_edge_catalyst_5k-1280x720

داستانی زیبا و کلاسیک ولی با جذابیت کم

من کیستم!!! 

داستان بازی  Mirror’s Edge Catalyst در شهری به نام class رخ میدهد سومین منطقه ی بزرگ ملت Cascadia  که جمعیتی ۵ میلیون نفره دارد . ثروتمند ترین منطقه ی شهر Anchor است. در مرکز شهر تاسیسات Elysium Corporation حضور دارد و بیشتر فعالیت اعضای Runner نیز در این قسمت به چشم می خورد. در آخر هم The View را داریم که منطقه ای ساکت و آرام برای شهروندان است.

فیت کانرز اسم شخصیت اصلی و محبوب بازی است ، دختری که در هفت سالگی اش و در پی شورش های صلح خواهانه ، اتفاقی غیر قابل جبران برایش رخ می دهد و پدر و مادرش کشته می شوند و در اینجا است که «نواح» سرپرستی فیت را به عهده میگیرد کسی که بانی اصلی علاقه ی فیت به پاکور شد ، «نواح» الگو و پشتوانه ی فیت است و فیت حاضر است جونش را هم برای او بدهد و این است یک رابطه ی پدر و فرزندی مستحکم.

فیت شخصیتی مغرور و خود خواه است که تنش برای دردسر می خارد و همین شروعی است بر ماجراجویی های او و تبدیل شدنش به بهترین دونده شهر.

بازی دارای سه فرقه است به نام های دونده ، اختلاط ، نوامبر سیاه ، فیت عضو گروه دونده است و با گروه اختلاط مبارزه میکند. گروه اختلاط نظارتی کامل بر تمام حکومت دارد یا به عبارتی دیگر این گروه شاهان نوینی هستند که اندیشه‌ تبدیل شدن به یک قدرت برتر همیشه در ذهن‌شان جایگاهی والادارد. فیت رقیبی هم دارد به نام ایکاروس او هم عضو گروه دونده هست و همین طور شباهت های زیادی با فیت دارد مانند گذشته ی تلخش که فقط نواح از اون خبر دارد. ایکاروس می خواهد خود را بهترین و سریع ترین دونده ی شهر نشان دهد و در این راه رقیبی جدی به نام فیت دارد البته ناگفته نماند این رقابت در قالب یک دوستی جلو میرود و فیت  و ایکاروس هر دو می خواهند نظر نواح را به خود جلب کنند.

فیت از شخصیت پردازی فوق العاده ای بهره میبرد و همین باعث ارتباط محکم گیمر با فیت میشود ولی این نکته برای دیگر شخصیت های بازی صدق نمی کند.

داستان بازی همون طورر که گفته شد کمی تکراری است و بعد از یه مدت شما توجهی به آن نمیکنید و میان پرده های بازی را اسکیپ می کنید و از آن ها میگذرید تا به گیم پلی هیجانی و سریع بازی بپردازید و این یک مقوله ی عادی است که کم کم برای ما گیمران داره عادی میشه و این اصلا خوب نیست.

mirrors_edge_catalyst-wallpaper-1280x720

گرافیک نسل هشتمی 

شهری شیشه ای و رویایی

به لطف موتور FrostBite بازی واقعا چشم نواز  است به خصوص موقعی که روی یک ساختمان بلند ایستاده باشی و به پایین بنگری تنها چیزی که میبینی زیبایی است اینقدر زیبا که میخواهی خودت را از ساختمان پرت کنی پایین به شخصه  این کارو کردم خیلی حال میده ، ولی خوب ناگفته نماند با شهری مرده طرف هستید این شهر در کمال زیبایی است ولی شما اصلا نمی توانید حس کنید کسی حتی در آن زندگی کند و این آزار دهنده است. گرافیک بازی یکی از دلایلی است که گیمر را مجاب به انجام دادن مراحل فرعی میکند که به آن هم میرسیم. شما فقط میخواهید روی ساختمان ها راه بروید و به مناطق مختلف نگاه کنید و بنده به شما قول میدهم این حس در تمام افرادی که این عنوان را تجربه کنند به وجود می آید،شک نکنید. گرافیک فنی بازی هم خوب کار شده و ما باید یک بازی بهینه طرف هستیم . پس زیاد نگران بهینه نبودن بازی نباشید.

mirrors_edge_catalyst_why_we_run-1280x720

گیم پلی بازی در سه کلمه خلاصه میشه!!

سرعت ، قدرت ، تفکر

گیم پلی بازی یکی از بهترین نقات قوت بازی Mirror’s Edge Catalyst است.

EA سیستم مبارزه ی بازی را  کاملا نسبت به نسخه ی اول تغیر داده و شخصیت ما فیت به هیچ عنوان از سلاح گرم استفاده نمی کند و تمرکز بازی کاملا روی سرعت ، تفکر و پارکور  است که این قابل  تحسین است.

بازی بر خلاف نسخه ی اول کاملا Open-World است که این امر به آزادی عمل شما اضافه میکند.

بخاطر اینکه با یک بازی سرعتی طرف هستیم ممکن هست بعضی مواقع راه را گم کنید ولی EA برای اینکار چاره ای پیدا کرد و آن نوار قرمز رنگی (Running Vision) است که شما را راهنمایی و بهترین مسیر را به شما نشان میدهد که البته این همیشگی نیست و بعضی مواقع افلاین میشود و آن موقع است که خودتان هستید و خودتان که باید راهتان را بیابید.

در اوایل بازی یکسری از قابلیت های فیت قفل است که با رفتن مراحل فرعی و داستان اصلی به مرور می توانید آن قابلیت ها را باز کنید. برای همین بنده به شما پیشنهاد می کنم اول از همه مراحل فرعی بازی انجام دهید چون با ازاد کردن قابلیت های جدید فیت  هیجان بازی برای شما دوچندان میشود و شما در مبارزات ازادی عمل بیشتری خواهید داشت. حرف از ازادی عمل شد باید بگویم در شکست دشمنان و نحوه ی مبارزه با آن ها دست شما کاملا باز است ، میتوانید هنگام دویدندشمن را کنار زده و به دویدن خود ادامه دهید یا میتوانید او را از ساختمان پرت کنید پایین و حتی جوری بزنیدش که دیگر جرعت بلند شدن نداشته باشد. در مواقعی که فیت ضربه ی آخر را به دشمن خود وارد میکند صفحه ی نمایش در بعضی مواقع از اول شخص به سوم شخص تغیر می کند و دوباره به حالت اول شخص بر میگردد. بازی دارای ایتم های خوب  و تاثیر گذاری است به عنوان مثال Zip-line که با استفاده از آن میتوانید به بازی خود سرعت بیشتری ببخشید و از  ساختمانی به ساختمان دیگر بروید.

mirrors-edge-catalyst-gallery-04همین طور که گفتم بهتر است اول از مراحل فرعی بازی شروع کنید تا بتوانید آیتم های جدیدی را باز کنید ولی آیا مراحل فرعی سرگرم کننده است ؟جواب شما مثبت است بر خلاف بازی های دیگری که عرضه شده اند و اکثرا دارای مراحل فرعی تکراری هستند، Mirror’s Edge Catalyst کمی از آن ها فاصله گرفته و توانسته خودی نشان دهد ، شما میتوانید مسابقه ی سرعت دهید یا مسابقه ی زمان دار و یا ……. که هر کدام دارای هیجان منحصر به فرد خودش است .

آیتم هایی در مناطق مختلف بازی قرار گرفته‌اند به نام Gridleaks که گیمر میتواند آن ها را جمع آوری کند.

در کنار گیم پلی و سیستم مبارزه ی سریع و هیجانی تنها چیزی که میتواند کمی آزار دهنده باشد هوش مصنوعی دشمنانتان است گاهی دشمنانتان اینقدر کند  هستند و گاهی جوری ناشیانه عمل میکند که تنها کاری که گیمر بهش فکر میکند این است که به منوی بازی برود و گزینه ی خروج را انتخاب کند . تنوع دشمنان خوب کار شده به صورتی که شما هر آیتم جدیدی را که باز میکنید دشمنی هم با قابلیت جدیدی به بازی می آید که نگذارد زیادی برای خودتان جولان بدهید.

همان طور که دیدید گیم پلی بازی روی سه نکته تاکید زیادی دارد سرعت، قدرت و تفکر شما که بتوانید مراحل بازی هر جور که دلتان می خواهد به پایان برسانید و همین امر باعث میشه گیم پلی بازی از حالت تکراری خارج شود و رنگ و بوی تازه به خودش بگیرد و آیتم هایی که شما در بازی آزاد میکنید شما را در این امر یاری میکند.

mirrors_edge_catalyst_faith_connors_4k-1280x720

صداگذاری و موسیقی در حد لالیگا

خدا را شکر موسیقی بازی عالی کار شده تا  Mirror’s Edge Catalyst را در تبدیل شدن به یک عنوان بهتر همراهی کند. در مواقع تعقیب و گریز ها و مبارزات موسیقی ، حس هیجان را کاملا به شما منتقل می کند و پس از مبارزه هم یک ملودی آروم که ارامش را به شما بر می گرداند . شاید مشکل این بخش کمی در صدای انفجار ها باشد که کمی حس مصنوعی بودن را به شما منتقل میکند. بپردازیم به صدا گذاری بازی که هر یک بهتر از دیگری کار شده و فیت بهتر از همه . صداها کاملا با شخصیت‌ها سازگار هستند بخصوص صدای فیت که کاملا میتوانید حس درد، غم و شادی را از صدایش تشخیص دهید و با او همدردی کنید.

آی تی رسا ن ایران...
ما را در سایت آی تی رسا ن ایران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان itrasan بازدید : 176 تاريخ : دوشنبه 31 خرداد 1395 ساعت: 23:30

بیگ بنگ: دانشمندان موفق به ردیابی توده‌ای اکسیژن در کهکشانی در فاصله ۱۳.۱ میلیارد سال نوری از زمین شده‌اند، این فاصله یعنی دورانی که تنها ۷۰۰ میلیون سال از بیگ‌ بنگ گذشته‌ است.

تصویری هنری از ستارگان جوان و گازهای کهکشان SXDF-NB1006-2

تصویری هنری از ستارگان جوان و گازهای کهکشان SXDF-NB1006-2

براساس گزارش ساینس به نقل از همشهری، این کشف آشکار‌ترین نشانه دور افتاده از اکسیژن در جهان هستی است که تاکنون کشف شده‌ است و می‌تواند به درک بهتر وضعیتی در جهان اولیه که به بازیونیده‌ شدن کیهانی شهرت دارد کمک کند. زمانی که جهان هنوز جوان بود، یعنی ۴۰۰ هزار سال از تولد آن می‌ گذشت، گاز در حالت خنثی وجود داشت، تا زمانی که اولین ستاره غول‌ پیکر متولد شد و تشعشعات آن آغاز به یونیده کردن گاز هیدروژن کرد. این فراینده در حدود یک میلیارد سال پیش آغاز شده‌، اما دانشمندان هنوز نمی‌دانند چه رویدادی آغازگر آن شده‌ است. در صورتی که بتوان ساختار شیمیایی این کهکشان‌های دورافتاده را بررسی کرد و دریافت که از چه عناصر سنگینی تشکیل شده‌اند،‌ می‌توان به نشانه‌هایی دست پیدا کرد که برای حل معمای شکل‌گیری جهان هستی به آنها نیاز است.

تصویر سمت راست: نقطه ی قرمز در مرکز تصویر کهکشان دور دست SXDF-NB1006-2 میباشد. تصاویر سمت چپ: نمای نزدیک از این کهکشان است.

تصویر سمت راست: نقطه ی قرمز در مرکز تصویر کهکشان دور دست SXDF-NB1006-2 میباشد. تصاویر سمت چپ: نمای نزدیک از این کهکشان است.

به گفته آکیو اینوئه محقق دانشگاه اوساکا سانجیو در ژاپن، جستجوی عناصر سنگین در جهان اولیه رویکردی کلیدی برای مطالعه فرایند شکل‌گیری ستاره‌ها در آن دوران است و در عین حال مطالعه روی عناصر سنگین می‌تواند چگونگی شکل‌گیری کهکشان‌ها و دلیل آغاز فرایند بازیونیده شدن را توضیح دهد. دانشمندان این کشف را با استفاده از تلسکوپ بزرگ آلما در شیلی انجام داده‌اند. کهکشان مورد نظر SXDF-NB1006-2 نام دارد که در سال ۲۰۱۲ کشف شده‌است و در آن زمان دورافتاده‌ترین کهکشانی بود که در جهان هستی کشف شده‌بود. امروز دور افتاده‌ترین کهکشان در کیهان GN-z11 نام دارد.

دیاگرام شماتیک از تاریخ جهان هستی: این نمودار چگونگی تکامل کیهان طی 13.8 میلیارد سال از لحظه ی بیگ بنگ تا حال را نشان می دهد.

دیاگرام شماتیک از تاریخ جهان هستی: این نمودار چگونگی تکامل کیهان طی ۱۳٫۸ میلیارد سال از لحظه ی بیگ بنگ تا حال را نشان می دهد.

پیش از رصد توده اکسیژن در این کهکشان، دانشمندان شبیه‌سازی‌هایی را برای تخمین دقت تلسکوپ آلما در ردیابی عناصر انجام داده بودند. رصد مستقیم با این تلسکوپ نتایج گذشته را تایید کرد و شواهدی قابل قبول را از وجود اکسیژن در جهان اولیه در اختیار دانشمندان قرار داد. با این همه مقدار این اکسیژن بسیار ناچیز و ۱۰ برابر کمتر از مقدار اکسیژن موجود در خورشید است. دانشمندان می‌گویند کمبود غبار در کهکشان SXDF-NB1006-2 به آن معنی است که بیشتر این گازها در کهکشان یونیده شده‌اند. جزئیات بیشتر این پژوهش در نشریه ی Science منتشر شده است.

سایت علمی بیگ بنگ / منبع: sciencedaily.com

قدیمی‌ترین تودۀ اکسیژن در کیهان مشاهده شد!, ۵٫۰ out of 5 based on 1 rating

توجه : هرگونه استفاده از این مطلب بدون ذکر نام ‘سایت علمی بیگ بنگ’ و لینک به این مقاله غیر قانونی و از لحاظ اخلاقی غیر انسانی می باشد، لطفا به حقوق مولف احترام بگذارید.

آی تی رسا ن ایران...
ما را در سایت آی تی رسا ن ایران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان itrasan بازدید : 162 تاريخ : دوشنبه 31 خرداد 1395 ساعت: 21:12

بیگ بنگ: ستاره شناسان با استفاده از آرایه بزرگ میلیمتری/زیرمیلیمتری تلسکوپ آلما(ALMA) در شیلی توانسته اند گاز الکل متانول(methyl alcohol) را در قرص پیش سیاره ای یک ستارۀ جوان بنام TW Hydrae که شبیه خورشید ما می باشد را کشف کنند.

تصوری هنری از دیسک پیش سیاره ای، در اطراف ستاره TW-Hydrae را می بینید که دانشمندان مولکول آلی الکل متانول را در آن یافتند.

تصوری هنری از دیسک پیش سیاره ای، در اطراف ستاره TW Hydrae را می بینید که دانشمندان مولکول آلی الکل متانول را در آن یافتند.

به گزارش بیگ بنگ، ستاره TW Hydare یک کوتوله نارنجی است که در صورت فلکی هیدرا با فاصله تقریبا ۱۲۴ سال نوری از زمین قرار دارد. این ستاره با دارا بودن تقریبا ۵۵% از جرم خورشید، بسیار جوان و دارای عمر ِ ۸ میلیون ساله می باشد. قرص پیش سیاره ای در اطراف این ستاره، نزدیکترین نمونه شناخته شده مشابه زمین می باشد. همین طور جهت مطالعه قرص های پیش سیاره ای یک هدف ایده آل برای ستاره شناسان می باشد.

یک تیم از دانشمندان به سرپرستی ستاره شناس “کاترین والش” از دانشگاه لیدین هلند با استفاده از تلسکوپ آلما اقدام به بررسی موارد تشکیل دهنده در ستاره TW Hydrae نمودند. برای اولین بار مشاهدات انجام شده نشانه هایی از وجود گاز متانول(CH3OH) را در این قرص پیش سیاره ای نشان داده اند. دکتر والش می گوید: کشف متانول در این قرص پیش سیاره ای نشان دهنده قابلیت منحصر بفرد تلسکوپ آلما در جستجو و تحقیق برای پیدا کردن منابع یخ ترکیبات آلی در این نوع قرص های پیش سیاره ای و موارد مشابه می باشد و برای اولین بار به ما اجازه می دهد تا در زمان به عقب برگردیم و به مبدا پیدایش پیچیدگی شیمیایی در جو یک سیاره که در اطراف یک ستاره جوان شبیه خورشید می باشد، نگاه کنیم.

شکل گیری سیارات در قرص ستاره ای TW Hydrae

به گفته دانشمندان متانول یکی از بزرگترین مولکول های پبچیده آلی می باشد که تاکنون در این قرص پیش سیاره ای کشف شده است. شناسایی متانول در اجرام پیش سیاره ای گام مهمی می باشد برای تشخیص اینکه چطور مولکول های آلی در سیارات تازه متولد شده وارد شده اند. از سوی دیگر این مولکول آلی خودش یک قطعه مورد نیاز برای ساخت مولکول های پیچیده پیش از پیدایش حیات، مانند ترکیبات اسید آمینو می باشد. تصویر بسیار خوب آرایۀ تلسکوپی آلما به تیم دانشمندان اجازه داده تا موقعیت گازهای متانول را در میان این ستاره مشخص نمایند.

آنها یک الگوی حلقه مانند همراه با تابش قابل توجهی را در نزدیک ستاره مرکزی کشف کرده اند. محققان توضیح دادند که یک حلقه از متانول بین ۳۰ الی ۱۰۰ واحد نجومی الگویی از داده های متانول را مشاهده کردند. ساختار شناخته شده این فرضیه را تقویت می کند که توده یخ قرص در ابتدا با ذرات بزرگتر غبار حفظ شده و در ۵۰ واحد نجومی داخلی که از گاز جدا شده است اقامت داشته و بصورت شعاعی به سمت داخل ستاره رانده می شود.

دکتر رایان لومیس از مولفان این مقاله گفت: متانول به شکل گاز در قرص پیش سیاره ای یک نشانه آشکار از فرآیندهای شیمیایی مواد آلی در مرحله اولیه شکل گیری ستاره و سیاره می باشد. نتایج این تحقیق تاثیراتی در فهم ما از اینکه چطور مواد آلی در سیستم های سیاره ای نوپا انباشته می شوند، خواهد داشت. جزئیات بیشتر این پژوهش در Astrophysical Joual Letters منتشر شده است.

مترجم: مجتبی عطایی/سایت علمی بیگ بنگ

منبع : sci-news.com

کشف ترکیبات آلی حیات در قرص پیش سیاره ای, ۵٫۰ out of 5 based on 2 ratings

توجه : هرگونه استفاده از این مطلب بدون ذکر نام ‘سایت علمی بیگ بنگ’ و لینک به این مقاله غیر قانونی و از لحاظ اخلاقی غیر انسانی می باشد، لطفا به حقوق مولف احترام بگذارید.

آی تی رسا ن ایران...
ما را در سایت آی تی رسا ن ایران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان itrasan بازدید : 176 تاريخ : دوشنبه 31 خرداد 1395 ساعت: 21:12

از ویژگی های دیگر ایکس باکس وان که در نوامبر سال ۲۰۱۵ معرفی شد،اجازه میدهد تا شما بازی های ایکس باکس ۳۶۰ را روی ایکس باکس وان اجراکنید. از ویژگی های دیگر ایکس باکس وان که در نوامبر سال ۲۰۱۵ معرفی شد،این است که اجازه میدهد تا شما بازی های ایکس Xbox 360 را روی Xbox One وان اجراکنید،اما چه بازی هایی در دسترس هستند؟ما درحال حاضر همه ان هارا گرد هم اورده ایم.
مایکروسافت وعده داده است که “صدها” بازی دیگر هم در راه هستند.

لیست تمام بازی ها(اخرین اپدیت ۸ ژوئن سال ۲۰۱۶):

A Kingdom for Keflings
A World of Keflings
Aegis Wing
Age of Booty
Alan Wake
Alan Wake’s American Nightmare
Alien Hominid HD
Altered Beast
Anomaly Warzone Earth
Assassin’s Creed
Assassin’s Creed II
Asteroids & Deluxe
Aqua
Babel Rising
Banjo Kazooie: Nuts n Bolts
Banjo Tooie
Banjo Kazooie
BattleBlock Theater
Bejeweled 2
Bellator: MMA Onslaught
Beyond Good & Evil HD
Blood of the Werewolf
BloodRayne: Betrayal
Borderlands
Braid
Brain Challenge
Call of Duty: Black Ops
Call of Juarez Gunslinger
Carcassonne
Castle Crashers
Castlestorm
Castlevania: Symphony of the Night
The Cave
Centipede & Millipede
Comix Zone
Condemned
Counter-Strike: Global Offensive
Crazy Taxi
Dark Souls
Dark Void
Deadliest Warrior: Legends
Defense Grid
Deus Ex: Human Revolution
Deus Ex: Human Revolution Director’s Cut
Dig Dug
Dirt 3
Dirt Showdown
Discs of Tron
Domino Master
Doom
Doom II
Doom 3: BFG Edition
Doritos Crash Course
Double Dragon: Neon
DuckTales Remastered
Duke Nukem: Manhattan Project
Dungeon Siege III
Earthworm Jim HD
Fable II
Fable III
Faery: Legends of Avalon
Fallout 3
Feeding Frenzy
Feeding Frenzy 2
Final Fight: Double Impact
Flashback
Frogger
Frogger 2
Galaga
Galaga Legions DX
Garou: Mark of the Wolves
Gears of War
Gears of War 2
Gears of War 3
Gears of War: Judgment
Geometry Wars: Retro Evolved
Ghostbusters: Sanctum of Slime
Golden Axe
Grid 2
Halo: Reach
Halo: Spartan Assault
Halo Wars
Hardwood Backgammon
Hardwood Hearts
Hardwood Spades
Heavy Weapon
Hexic 2
Hexic HD
Hydro Thunder
Gunstar Heroes
Ikaruga
Iron Brigade
Jeremy McGrath’s Offroad
Jet Set Radio
Jetpac Refuelled
Joy Ride Turbo
Just Cause 2
Kameo
Kane & Lynch 2
The King of Fighters ’۹۸
Lazy Raiders
Left 4 Dead
Left 4 Dead 2
Lego Batman
Lego Pirates of the Caribbean: The Video Game
Lego Star Wars: The Complete Saga
Lode Runner
Lumines Live!
Magic: The Gathering 2012
Mass Effect
Metal Slug 3
Metal Slug XX
Might & Magic Clash of Heroes
Mirror’s Edge
Missile Command
Monaco: What’s Yours Is Mine
Monday Night Combat
Monkey Island: SE
Monkey Island 2: SE
Motocross Madness
Ms. Splosion Man
Ms Pac-Man
Mutant Blobs Attack
MX vs. ATV Reflex
N+
NBA Jam: On Fire Edition
Nights Into Dreams
Operation Flashpoint: Dragon Rising
Outland
Pac-Man
Pac-Man C.E
Pac-man CE DX+
Peggle
Perfect Dark
Perfect Dark Zero
Phantasy Star II
Phantom Breaker: Battle Grounds
Pinball FX
Plants vs. Zombies
Portal: Still Alive
Portal 2
Prince of Persia
Putty Squad
Puzzlegeddon
Rayman 3 HD
Rayman Origins
R-Type Dimensions
Runner 2
Sacred 3
Sacred Citadel
Saints Row IV
Sam & Max: Beyond Time & Space
Sam & Max Save the World
Samurai Shodown II
Sega Vintage Collection: Alex Kidd & Co.
Sega Vintage Collection: Monster World
Sega Vintage Collection: Streets of Rage
Shadow Complex
Skullgirls
Small Arms
Sonic & Knuckles
Sonic CD
Sonic The Fighters
Sonic The Hedgehog
Sonic The Hedgehog 2
Sonic The Hedgehog 3
Soulcalibur
Soulcalibur II
South Park: The Stick of Truth
Space Giraffe
Spelunky
Splosion Man
SSX
Star Wars: The Force Unleashed
Star Wars: The Force Unleashed II
Super Meat Boy
Supreme Commander 2
Tekken Tag Touament 2
Texas Hold ‘Em
Ticket to Ride
Tom Clancy’s Rainbow Six Vegas
Tom Clancy’s Rainbow Six Vegas2
Torchlight
Toy Soldiers
Toy Soldiers Cold War
Trials HD
Tron: Evolution
Ugly Americans: Apocalypsegeddon
Unbound Saga
Viva Piñata
Viva Piñata: Trouble in Paradise
The Witcher 2: Assassins of Kings
Wolfenstein 3D
XCOM: Enemy Unknown
ZZuma
Zuma’s Revenge!

نظر شما در مورد این لیست چیست؟

آی تی رسا ن ایران...
ما را در سایت آی تی رسا ن ایران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان itrasan بازدید : 182 تاريخ : دوشنبه 31 خرداد 1395 ساعت: 21:12

هم اکنون آخرین روز از فصل بهار یعنی ۳۱ خرداد را سپری می‌کنیم و تابستان منتظر ماست و دریایی از اوقات فراغت. فرصت خوبیست تا این اوقات را با تجربه عناوین بزرگ در تابستان خوش گذرانی کنیم. برای اولین روز های تعطیلات، لیست عناوینی که از ۳۱ خرداد یعنی امروز تا ۶ تیر منتشر می‌شوند را برای شما آماده کرده ایم که مصادف می‌شود با ماه ژوئن. در بین این فهرست، چند بازی بزرگ + DLC جدید انتشار می‌یابد که مهم ترین آن هاست. مثل بازی های Mighty No. 9،Resident Evil Umbrella Corps .

در ادامه می‌توانید این فهرست را کامل تر مشاهده کنید:

Tuesday, June 21

  • Mighty No. 9 (Linux, Mac, PC, PS3, PS4, Vita, Wii U, Xbox 360, Xbox One)
  • Umbrella Corps (PC, PS4)
  • Minecraft: Xbox One Edition The Favorites Pack (Xbox One)
  • Fallout 4: Contraptions DLC (PC, PS4, Xbox One)
  • Grand Kingdom (PS4, Vita*)
  • Deadlight: Director’s Cut (PC, PS4, Xbox One)
  • MXGP2 – The Official Motocross Videogame (PS4, Xbox One)
  • Pac-Man 256 (PC, PS4, Xbox One)
  • VA-11 Hall-A: Cyberpunk Bartender Action (PC)
  • Asemblance (PS4)
  • Drawful 2 (PS4)
  • Dreamals: Dream Quest (PS4)
  • Electronic Super Joy (PS4)
  • Funk of Titans (PS4)
  • Pirates: Treasure Hunters (PS4)

Wednesday, June 22

  • Lumo (Xbox One)

Friday, June 24

  • Mighty No. 9 (Linux, Mac, PC, PS3, PS4, Vita, Wii U, Xbox 360, Xbox One) [EU]
  • Tokyo Mirage Sessions #FE (Wii U)
  • Mario & Sonic at the Rio 2016 Olympic Games (Wii U)
  • Odin Sphere Leifthrasir (PS3, PS4, Vita) [EU]
  • N.E.R.O.: Nothing Ever Remains Obscure (PS4)
  • Professional Farmer 2017 (PS4)

آی تی رسا ن ایران...
ما را در سایت آی تی رسا ن ایران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان itrasan بازدید : 181 تاريخ : دوشنبه 31 خرداد 1395 ساعت: 18:54

امسال اخرین نسخه از سری بازی محبوب Call of Duty با کمپانی سونی همراه شده و در نمایشگاه E3 هم نمایش های خود را در طول کنفرانس سونی اجرا کرد. بعد از نمایش Call of Duty: Infinite Warfare، کمی امید ها به این بازی زیاد شد و بیشتری ها تحت تاثیر گیم پلی بازی قرار گرفتند اما همچنان نارضایتی ها و انتقاد ها به سوی این بازی قوت دارد که از زمان گیم پلی بازی سرچشمه می‌گیرد، مثل حدود ۲۰۰ یا ۳۰۰ سال بعد، نبرد های فضایی، استفاده از سفینه های بزرگ و جنگی و سلاح های قدرتمند پیشرفته. به تازگی از این بازی تا حدی مورد انتظار، اطلاعاتی جدید منتشر شده است که بیشتر در رابطه با نبرد ها و سلاح های بازی می‌باشد.

طبق صحبت های جدید Activision در مورد بازی، به غیر از نبرد های سفینه ای و روباتی، بخش عمده ای از مبارزات را، مبارزات زمینی و انسانی تشکیل میدهد که باز خودش جای شکر است، تنوع سلاح ها و مسلسل ها در این نبرد های انسانی بسیار بالا بوده و در طول گیم پلی بازی شما می‌توانید سلاح های بیشتر و جدید تری را هم کشف کنید. یکی از این سلاح ها که از آن نامبرده شده، سلاح شاتگان Pellet Sight بوده که می‌تواند برای شما بسیار قدرتمند باشد و اجزای بدن روبات ها و حتی انسان ها را با استفاده از آن تکه تکه کنید.

در سویی دیگر سازندگان بحث جالبی مانند بحث هک کردن در بازی را مطرح کردند، از آن جایی که انواع روبات ها و تکنولوژی های جدید و آیندگان در بازی حضور دارد، شما می‌توانید با استفاده از قدرت های خود، آن ها را هک و در دست کنترل خود قرار دهید که می‌تواند بسیار جذاب باشد، با هک کردن این روبات ها، فرصت خوبی پیدا می‌کنید تا با کار کردن با آن ها، علیه خودشان مبارزه کنید.

در محلی دیگر، نارنجک های عنکبوتی را داریم که می‌تواند بسیار کار ساز باشد، با استفاده از آن، این نارنجک مانند یک عنکبوت روباتیک، دشمن را به خوبی مورد اسکن و شناسایی قرار می‌دهد و آن ها را نابود می‌کند. البته قسمت انفجار هم دارد که برای عملیات های تمام کننده بیشتر به کار می‌آید.

با توجه به این اطلاعات، متوجه شدیم که سازندگان بر روی مبارزات و بخش گیم پلی بازی به خوبی کار کرده اند و تنوع زیادی را در بخش های بازی جای داده تا نظر پلیر ها جذب شود. بازی Call Of Duty Infinite Warfare در تاریخ ۴ November برای کنسول های نسل هشت و رایانه های شخصی منتشر خواهد شد.

آی تی رسا ن ایران...
ما را در سایت آی تی رسا ن ایران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان itrasan بازدید : 180 تاريخ : دوشنبه 31 خرداد 1395 ساعت: 18:54

دسترسی به ۳هزار فیش حقوقی توسط هکر سایت‌های دولتی

کد خبر :38930

علیزاده در ارتباط تلفنی با بخش خبری نیمروزی سیما افزود:‌ شخصی که خود را در فضای مجازی «مافیا هکینگ تیم» معرفی کرده بود عامل هک چند سایت دستگاه‌های دولتی است که از یک سال پیش بخش مدیریت محتوای سایت‌ها مشهور به «سی.‌ام.‌اس.» را شناسایی کرده است.

به گزارش آی تی اس ان (پایگاه خبری امنیت فناوری اطلاعات) , وی گفت: این هکر تلاش کرد به دستگاه‌ها اطلاع دهد که حفره امنیتی موجود در پایگاه‌های اینترنتی سازمان‌هایشان را مرتفع کنند اما دستگاه‌ها توجه نکردند.

علیزاده افزود: این فرد علاوه بر اینکه بر اطلاعات جاری در پایگاه‌های اینترنتی دسترسی داشته اطلاعات مربوط به بانک‌های اطلاعاتی دستگاه‌ها را نیز در اختیار گرفته اما از آنجایی که انگیزه تبهکارانه نداشت از انتشار اطلاعات از جمله ۳ هزار فیش حقوقی استفاده نمی‌کند.

وی ادامه داد: این متهم به ۳ هزار پایگاه اینترنتی نفوذ کرده که از این تعداد ۳۸ پایگاه به سازمان‌های دولتی با پسوند gov اختصاص دارد.

سخنگوی مرکز بررسی جرایم سازمان یافته افزود: این هکر توانست به پایگاه اینترنتی سازمان ثبت، راه و شهرسازی، گمرک، سازمان صنایع و معادن و ۳۷۰ پایگاه اینترنتی دانشگاه‌ها نفوذ کند.

وی گفت: این فرد در حد تغییر چهره این پایگاه‌ها که پایین‌ترین حد خرابکاری در فضای سایبری است به اقدام مجرمانه دست زده است.

سخنگوی مرکز بررسی جرایم سازمان یافته سایبری با اشاره به اشکالات موجود در پایگاه‌های اینترنتی که موجب نفوذ به آنها شده است، افزود: بخشهای مدیریت محتوای این پایگاه‌ها به‌روزرسانی نمی‌شد برای طراحی و اجرای محتوای این پایگاه‌ها به شرکت‌های معتبر سفارش داده نشده، فایروال‌ها مورد استفاده قرار نمی‌گرفته، نیروی متخصص و کافی برای به‌روزرسانی وجود نداشته است و از میزبانان استاندارد در فضای مجازی برای ایجاد پایگاه استفاده نمی‌شد.

تاریخ و زمان انتشار : دوشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۵ در ساعت ۱۰:۲۱:۱۲   بدون نظر

انتهای خبر

آی تی رسا ن ایران...
ما را در سایت آی تی رسا ن ایران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان itrasan بازدید : 163 تاريخ : دوشنبه 31 خرداد 1395 ساعت: 15:22

تقدیر وزیر دفاع آمریکا از هکر ۱۸ ساله

کد خبر :38933

وزیر دفاع آمریکا از یک نوجوان به دلیل هک کردن سایت اینترنتنی پنتاگون تشکر کرد.

به گزارش آی تی اس ان (پایگاه خبری امنیت فناوری اطلاعات) ,  یک دانش آموز دبیرستانی در آمریکا که توانسته بود سایت اینترنتی پنتاگون (وزارت دفاع آمریکا) را هک کند به جای مجازات، با تشویق روبه رو شد.

دیوید دورکن دانش آموز دبیرستانی آمریکا علاوه بر هک سایت اینترنتی وزارت دفاع آمریکا، توانست باگ های (رخنه امنیتی) آن را کشف کند.

این دانش آموز ۱۸ ساله که هفته گذشته دیپلم گرفت روزانه ۱۵ ساعت لپ تاپ به دست در مدرسه و خارج از خانه می گذراند.

به نوشته سایت اسکای نیوز عربی، او جزء یکی از دو نفری بود که وزیر دفاع آمریکا در مراسم خاصی از آنها تقدیر شد زیرا این دو نفر نقاط ضعف بزرگ سایت های اینترنتی وزارت دفاع آمریکا را قبل از هر دشمنی، کشف کرده بودند.

نفر دوم “کاریگ ارندت” مشاور امنیتی شرکت استراتوم سیکیوریتی بود.

عصرایران از رویترز, وزیر دفاع آمریکا خطاب به او هم گفت: می دانیم که طرف های تاثیرگذاری توسط کشورها و دزدان سایبری تلاش می کنند به شبکه های کامپیوتری و اینترنتی ما حمله کنند و از آن ها سوء استفاده کنند.

وی افزود: آنچه را که قدر نمی دانیم این است که تعدادی از افراد نیز نفوذ اخلاقی را انجام می دهند افرادی که خواهان تغییر هستند.

پنتاگون گفته است که بیش از ۱۴۰۰ نفر در این پروژه آزمایشی شرکت داشتند و ۱۳۸ گزارش از نقاط ضعف سایت های اینترنتی پنتاگون تهیه کردند.

در این گزارش از هکرها خواسته شده بود امنیت برخی سایت های اینترنتی در دسترس وزارت دفاع آمریکا را آزمایش کنند.

تاریخ و زمان انتشار : دوشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۵ در ساعت ۱۰:۲۹:۰۳   بدون نظر

انتهای خبر

آی تی رسا ن ایران...
ما را در سایت آی تی رسا ن ایران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان itrasan بازدید : 161 تاريخ : دوشنبه 31 خرداد 1395 ساعت: 15:22

معرفی ۱۰ ابزار پرکاربرد و محبوب هکرها

کد خبر :38937

در این مطلب ۱۰ ابزار پرکاربرد و محبوب هکرها که بیشتر مورد استفاده قرار می گیرند را منتشر کرده ایم که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت.

به گزارش آی تی اس ان (پایگاه خبری امنیت فناوری اطلاعات) , پایگاه خبری ehacking ده ابزار پرکاربرد و محبوب هکرها و کاربرد هر یک را معرفی کرده است . این ابزار بیشترین استفاده را میان هکرها داشته و معرفی آنها صرفا جهت اشنایی شما کاربران محترم آی تی اس ان می باشد.

Angry IP Scanner

Kali Linux

Cain & Abel

Burp Suite

Ettercap

John the Ripper

Metasploit

Nmap

(OWASP Zed Attack Proxy (ZAP

Wireshark

تاریخ و زمان انتشار : دوشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۵ در ساعت ۱۱:۲۶:۴۰   بدون نظر

انتهای خبر

آی تی رسا ن ایران...
ما را در سایت آی تی رسا ن ایران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان itrasan بازدید : 177 تاريخ : دوشنبه 31 خرداد 1395 ساعت: 15:22

cosmic-watch-artبه گزارش بیگ بنگ به نقل از ایسنا، این برنامه نمایش زنده‌ای از جهان هستی و چگونگی گذر زمان در منظومه شمسی را به کاربران نشان می‌دهد. محققان داده‌های حرکت و اطلاعات  سیارات،  گرانش، اندازه سیارات و مسیرهای مداری آنها را از ناسا و سایر سازمان‌ها گرفته و در این نرم افزار گنجانده‌اند. نرم افزار  Cosmic Watch  اولین ساعت(گاه‌شمار) نجومی در عصر دیجیتال است.

این برنامه در سه حالت عمل می‌کند: “حالت ساعت جهانی” برای زمان گیری بر اساس ساعت اتمی، “حالت نجوم” برای مشاهده صور فلکی و سیارات در آسمان و “حالت طالع بینی” که برای مشاهده نمودارهای اختری است. حالت نجوم نشان دهنده سیارات نزدیک و چگونگی حرکت اجرام آسمانی در سراسر آسمان است. حالت طالع بینی سیارات را با نمادهای باستانی خود در نشانههای زودیاک نشان داده و به کاربر اجازه ثبت تاریخ تولد و مشاهده نمودار اختری آن را می‌دهد. این نمودار به کاربر کمک می‌کند تا حالت و تاثیر سیارات و صور فلکی را در تولد خود مشاهده کند.

cosmic-watch-screenshotاین نرم افزار در حال حاضر در فروشگاه Google Play و App Store اپل موجود بوده و قیمت آن در حدود ۳٫۹۹ است. محققان این پژوهش در حال برنامه ریزی برای گنجاندن این برنامه در Apple Watch هستند. آنها همچنین در حال تلاش برای توسعه جنبه‌های آموزشی این نرم افزار و راه اندازی یک کمپین در سایت منبع یابی Kickstarter برای کمک به جمع آوری پول برای این برنامه هستند. این برنامه یک ابزار آموزشی بالقوه برای معلمان، والدین و کسانی است که علاقه زیادی به نجوم دارند.

سایت علمی بیگ بنگ / منبع: Livescience.com

آی تی رسا ن ایران...
ما را در سایت آی تی رسا ن ایران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان itrasan بازدید : 178 تاريخ : دوشنبه 31 خرداد 1395 ساعت: 6:12


به گزارش روز یکشنبه گروه علمی ایرنا از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، مرتضی مرادی گفت: سامانه آماری زیست فناوری کشور براساس مطالبه شورای عالی انقلاب فرهنگی ایجاد شده و وضعیت زیست فناوری کل کشور را لحظه به لحظه به نمایش خواهد گذاشت.
مرادی افزود: از زمان افتتاح این سامانه تاکنون بخش های مختلفی به آن اضافه شده است که این بخش ها شامل فناوری های موجود در حوزه زیست فناوری، ثبت پتنت، ثبت اختراع، آمار نیروی انسانی است که در دست طراحی بوده و به زودی به اتمام می‌رسد.
به گفته وی تمام این بخش ها طراحی شده و تا زمان اتمام کنترل کیفیت و صحه گذاری اطلاعات ثبت شده در سامانه بارگزاری نخواهد شد.
دبیر گروه نظارت و ارزیابی ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی تصریح کرد: در ابتدای فعالیت این سامانه مطالب و مقالات علمی مربوط به ایران و دیگر کشورها در آن منتشر می شد ولی به زودی این سایت تکمیل شده و در حوزه زیست فناوری کامل و جامع خواهد بود.
علمی(۱)**۱۰۲۳**۱۴۴۰

انتهای پیام /*

آی تی رسا ن ایران...
ما را در سایت آی تی رسا ن ایران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان itrasan بازدید : 152 تاريخ : يکشنبه 30 خرداد 1395 ساعت: 23:04


به گزارش روز یکشنبه گروه علمی ایرنا از پایگاه اینترنتی دیلی میل، یک شرکت سازنده لوازم خنک کننده، اولین سیستم خنک کننده مغناطیسی را به صورت تجاری به بازار عرضه کرده است و می گوید که این سیستم کم صدا است و چالش های زیست محیطی و اقتصادی لوازم برقی پرمصرف را برطرف می کند.
شرکت کول تک اپلیکیشنز (Cooltech Applications) که سال ۲۰۰۳ با هدف تبدیل سیستم سردسازی مغناطیسی به استاندارد جدید در صنعت خنک کنندگی و تولید و تجاری سازی سیستم های سردسازی پایه مغناطیسی، تاسیس شد، اعلام می کند که سیستم ابداعی آن بدون مصرف هرگونه گاز خنک کننده کار می کند و می تواند در زمینه های زیادی از یخچال های پزشکی گرفته تا صفحه های نمایش و غیره به کار رود.
این سیستم از اثر ﻣﮕﻨﺘﻮﮐﺎﻟﺮﯾﮏ (ﻣﻐﻨﺎﻃﻮﮔﺮﻣﺎﯾﯽ) استفاده می کند؛ این اثر پدیده گرم شدن یک ماده را در زمان قرار گرفتن در یک حوزه مغناطیسی و خنک شدن آن را در زمان برداشته شدن از این حوزه، توضیح می دهد.
سیستم خنک کننده جدید از یک حوزه مغناطیسی کنترل شده برای اعمال چرخه های تکرار شونده مغناطیسی کردن و مغناطیس زدایی در یک ماده مناسب استفاده می کند. سپس از آب گلیکول به عنوان مایع خنک کننده برای انتقال حرارت میان منابع سرما و گرما استفاده می کند.
شرکت سازنده توضیح می دهد که یخچال ها به طور مداوم برق دریافت می کنند و عامل حدود ۱۷ درصد مصرف برق در جهان هستند. اما با توجه به بی نیاز بودن مغناطیس ها به منبع انرژی، سیستم جدید از لحاظ مصرف انرژی، بسیار مقرون به صرفه خواهد بود.
همچنین این سیستم بدون مصرف گاز خنک کننده کار می کند و به گفته سازندگان آن، این موضوع می تواند به کاهش تولید گازهای گلخانه ای ناشی از سیستم های خنک کننده و نیز سیستم های خنک کننده هوا در جهان کمک کند، به ویژه از این جهت که سیستم های خنک کننده تا سال ۲۰۲۰ عامل حدود ۱۳ درصد تولید گازهای گلخانه ای در جهان خواهند بود.
براساس این گزارش، این سیستم خنک کننده مغناطیسی با تولید انرژی سرد بدون انتشار هر گونه گاز آلاینده در کاهش میزان انتشار گازهای گلخانه ای حاصل از سیستم های خنک کننده نقش خواهد داشت.
این سیستم خنک کننده می تواند ۴۰۰ وات انرژی سردکننده تولید کند و دمای داخلی را بین ۳۵٫۶ و ۴۱ درجه فارنهایت (۵-۲ درجه سانتیگراد) نگه دارد.
علمی**۲۰۳۸**۲۰۱۷

انتهای پیام /*

آی تی رسا ن ایران...
ما را در سایت آی تی رسا ن ایران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان itrasan بازدید : 176 تاريخ : يکشنبه 30 خرداد 1395 ساعت: 23:04

در طول اجرا کمپانی سونی در نمایشگاه E3 2016، همه منتظر معرفی کنسول جدید(میان نسلی) این شرکت با نام PlayStation 4NEO بودند اما در آخر سونی هیچ اطلاعات جدیدی را در اختیار دیگران قرار نداد. هنوز هیچ نمایشی از این کنسول بر روی هیچ عنوانی انجام نگرفته و حتی نمایش های کنفرانس سونی در E3 هم در PS4 معمولی اجرا شده بودند.

این کنسول ارتقاء یافته جدید برای اولین بار از کیفیت حقیقی ۴K بهره می‌برد و سازندگان اعلام کرده اند که این یک جایگزین برای PlayStation 4 معمولی نخواهد بود. پشتیبانی از این کنسول استاندارد مثل همیشه دنبال خواهد شد و نسخه NEO صرفا برای این ساخته می‌شود که با گذشت زمان و پیشرفت گرافیکی بازی ها، دارندگان کنسول PS4 به سمت رایانه های شخصی نروند و راه خود را در همین خانواده با پرداخت مبلغی کمتر ادامه دهند.

تا امروز تاریخ انتشاری برای PlayStation 4NEO مشخص نشده بود اما چندی پیش وب سایت Eurogamer، اعلام نمود که این کنسول در سال جاری عرضه خواهد شد. آن ها این را تایید کرده اند که قبل از پایان سال جاری ۲۰۱۶ این کنسول عرضه خواهد شد و به پروژه نهایی مایکروسافت یعنی اسکورپیو نمی‌رسد، این کنسول مایکروسافت در ۲۰۱۷ منتشر می‌شود.

همچنین در همین راستا، گفته شده بود که سازندگان این کنسول بسیار کنجکاو هستند تا ببینند که گیمران و استدیو های سازنده بازی ها، چطور از این فرصت استفاده خواهند کرد و سازندگان چه عناوینی درخور این کنسول ارتقاء یافته خواهند ساخت که بتواند به خوبی حق کیفیت ۴K را به جا آورد.

آی تی رسا ن ایران...
ما را در سایت آی تی رسا ن ایران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان itrasan بازدید : 146 تاريخ : يکشنبه 30 خرداد 1395 ساعت: 23:04


به گزارش روز یکشنبه گروه علمی ایرنا از پایگاه اینترنتی ساینس دیلی، این تراشه که ‘کیلوکور’ (KiloCore) نامیده می شود، انرژی اندکی مصرف می کند و دارای نرخ محاسبه حداکثری ۱٫۷۸ TIPS -تریلیون دستور العمل در ثانیه- و حاوی ۶۲۱ میلیون ترانزیستور است.
این تراشه ۱۶ ژوئن (۲۶ خرداد) در سمپوزیوم فناوری و مدارات VLSI در هونولولو، ارائه شد.
طبق تجزیه و تحلیل محققان، سایر تراشه های چند پردازشگری که تاکنون ابداع شده اند، هیچ یک از حدود ۳۰۰ پردازشگر بیشتر نداشته اند، اغلب آنها برای مصارف پژوهشی ساخته شده اند و معدودی از آنها به بازار راه یافته اند.
هر هسته پردازشگر در تراشه جدید می تواند برنامه کوچک خود را مستقل از سایر پردازشگرها اجرا کند که این رویکرد قابل انعطاف پذیرتری نسبت به رویکردهای به اصطلاح تک آموزشی چند داده ای مانند GPU ها است.
ایده مربوط به ساخت تراشه هزار پردازشگر، شکستن یک اپلیکیشن به تعداد زیادی از قطعات کوچک است به طوری که هر یک از انها به صورت موازی در پردازشگرهای مختلف اجرا شوند که این کار توان بالایی را با مصرف انرژی کم ایجاد می کند.
از آنجا که هر پردازشگر سنجش زمان مستقلی دارد، می تواند در زمانی که نیازی به آن نیست برای صرفه جویی در مصرف انرژی خود را خاموش کند.
هسته ها به طور متوسط در ​​حداکثر فرکانس ۱٫۷۸ گیگاهرتز عمل می کنند و داده را به طور مستقیم به یکدیگر منتقل می کنند .
اپلیکیشن هایی که برای این تراشه وجود دارد، شامل برنامه نویسی های بی سیم / رمزگشایی، پردازش ویدئویی، رمزگذاری، و سایر اپلیکیشن هایی می شود که مقدار زیادی از داده های موازی مانند برنامه های کاربردی داده های علمی و پردازش ثبت مرکز را در بر دارند.
علمی**۲۰۳۸**۲۰۱۷

انتهای پیام /*

آی تی رسا ن ایران...
ما را در سایت آی تی رسا ن ایران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان itrasan بازدید : 146 تاريخ : يکشنبه 30 خرداد 1395 ساعت: 15:05


به گزارش خبرنگار گروه علمی ایرنا، در این آیین که با حضور وحید احمدی معاون پژوهشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری همراه بود، دکتر حمید کاظمی به عنوان سرپرست جدید مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور معرفی شد.
مرکز تحقیقات استراتژیک کشور به عنوان کانون تفکر در حوزه سیاست پژوهی و سیاست سازی علم، پژوهش و فناوری در سطح ملی و به صورت فرابخشی در کنار شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری (عتف) ایفای نقش می کند.پیش از این در سال ۱۳۹۲ دکتر محمد ابویی اردکان سکان داری این مجموعه پژوهشی را عهده دار بود.
دکتر محمد فرهادی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری ( ۲۲ خرداد ماه ) با صدور حکمی دکتر حمید کاظمی را به سمت سرپرست مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور منصوب کرد.
حمید کاظمی دانش آموخته دوره دکترای مدیریت بازرگانی، عضو هیات علمی گروه اقتصاد علم مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور و معاون اجرایی این مرکز است و به مدت ۷ سال معاون اداری و مالی پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران بوده است.
ادامه دارد…
علمی**۱۸۳۶**۹۱۳۲**۱۴۴۰

انتهای پیام /*

آی تی رسا ن ایران...
ما را در سایت آی تی رسا ن ایران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان itrasan بازدید : 132 تاريخ : يکشنبه 30 خرداد 1395 ساعت: 15:05


به گزارش روزیکشنبه گروه علمی ایرنا از ستاد اجرایی سازی سند راهبردی کشور در امورنخبگان، دکترمیثم جعفری اسکندری با اشاره به بند ۳-۲-۴ سند نخبگان، گفت: نظام نخبگانی کشور باید طبق اقدام ۳-۲-۴ سند نخبگان به صورت مستمر ارزیابی و پایش و گزارش های دوره ای و سالیانه ای از آن را به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارائه شود.
وی اظهارکرد: پس از ابلاغ ۱۵ اقدام ملی اولویت دار از سند راهبردی کشوردر امور نخبگان از طرف رئیس جمهور به دستگاه های مربوطه درسال گذشته، مدیریت برنامه ریزی و نظارت ستاد اجرایی سازی سند راهبردی کشور در امور نخبگان برای سه ماهه دوم سال جاری تدوین پیش نویس اولیه گزارش ملی اجرایی سازی سند نخبگانی را در دستور کار خود قرار داده است.
وی گفت: در همین راستا ستاد اجرایی سازی سند راهبردی کشوردر امور نخبگان علاوه برشناسایی ۲۱ اقدام سند، چند مجموعه ارزیاب جهت سیاست گذاری و ارزیابی عملکرد دستگاه ها را در این حوزه شناسایی کرده است.
سرپرست کمیسیون توانمند سازی سند راهبردی کشور در امور نخبگان افزود: درحال حاضر با مذاکراتی که صورت گرفته، درخواست پروپوزال (RFP)اولیه تهیه شده و برای مجموعه های ارزیاب منتخب ارسال شده است که در نهایت از این میان سه مجموعه برای ارائه ارزیابی نهایی توسط ستاد اجرایی سازی سند راهبردی کشور در امور نخبگان انتخاب شده اند که در حال تهیه گزارش های ارزیابی هستند.
علمی (۱)** ۹۳۴۰**۱۴۴۰

انتهای پیام /*

آی تی رسا ن ایران...
ما را در سایت آی تی رسا ن ایران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان itrasan بازدید : 164 تاريخ : يکشنبه 30 خرداد 1395 ساعت: 15:05

معمولا یا بهتر است بگوییم همیشه بهترین‌ها در انتها هستند … در E3 2016 نیز همین اتفاق افتاد و آخرین کنفرانس هم مربوط به Sony می‌شد؛ البته Nintendo هم یک کنفرانس داشت که بهتر است به آن بگوییم نشست خبری یا کنفرانس معرفی جدیدترین نسخه The Legend of Zelda. در چند ماه گذشته سونی به‌خاطر معرفی کنسول PS4 Neo هواداران و گیمرهای زیادی را عصبانی کرد و حال در E3 توانست وضعیت را به حالت سابق بازگرداند، حتی بهتر از همیشه. یک شروع طوفانی کافی بود که حاضران و تمام کسانی که کنفرانس را دیدند، همه چیز را فراموش کنند و تنها از کنفرانس لذت ببرند. با ما همراه باشید.

سونی کار خود را با نواختن یک موسیقی اساطیری به‌وسیله یک ارکستر بسیار بزرگ آغاز می‌کند. شروعی بسیار عالی که حضار را به‌وجد می‌آورد. بلافاصله پس از اتمام موسیقی، نمایشی پخش می‌شود. کودکی در حال بازی‌کردن است که پدرش او را صدا می‌زند. خنجرش را بر‌می‌دارد و ناگهان سالن از غوغای حاضران منفجر می‌شود … کریتوس باز می‌گردد. او پا به سن گذاشته‌است و درگیر یک ماجراجویی بسیار احساسی‌تر از گذشته است. تربیت یک فرزند برای کسی که نه تابه‌حال پدری داشته‌است و نه مادری، بسیار سخت است و حال فکر کنید آن شخص، کریتوس باشد. گیم‌پلی بازی به دیگر بازی‌های سوم شخص نزدیک‌تر شده‌است و در این زمینه، GOW از ریشه‌های خود دور شده‌است. با این حال، مبارزات هنوز جذابیت خود را از دست نداده‌اند و سروکله زدن با غول‌های کوچک و بزرگ هم تمام نشده‌است. گرافیک بازی از همان ابتدا نشان داد که حرفی برای گفتن دارد و طراحی محیط هم بی‌نظیر است. شاید مهم‌ترین تغییری که در کریتوس دیدیم، پیر شدن وی بود. او بسیار با تجربه‌تر از گذشته است و دیدش به دنیا کاملا تغییر کرده، حال وارد یک ماجرای دیگری می‌شود که شاید بسیار دشوارتر از شکست‌دادن “خدایان و اساطیر یونانی” باشد. همچنین باید اعتراف کرد که اضافه شدن ریش به چهره کریتوس، او را خشمگین‌تر از همیشه نشان می‌دهد، مخصوصا وقتی که او با یک فریاد بلند به سمت دشمن غول‌پیکر خود می‌دود. صداگذار کریتوس برای اولین بار تغییر کرده‌است و در نمایش بازی که خوب ظاهر شد. باید منتظر نمایش‌های دیگری از بازی باشیم تا ببینیم صدای جدید کریتوس چگونه خواهدبود. همچنین در نمایشی که دیدیم، شاهد آن سلاح‌های قدیمی کریتوس نبودیم و او ترجیح داده که با یک تبر نسبتا کوچک وارد نبردهای بزرگ شود.

کنفرانس‌های اخیر سونی معمولا با عناوین کوچک شروع می‌شد و رفته‌رفته عناوین بزرگتری معرفی و دیده می‌شدند ولی این‌بار تصمیم گرفتند ضربه نهایی را در ابتدا بزنند که موفق هم شدند. شور و شوق حاضران کاملا گواه بود که از این شروع نهایت لذت را برده‌اند. بعد از این نمایش، سونی دوباره به روال عادی خود بازگشت و رفته‌رفته بازی‌های بزرگتری را نمایش داد. God of War جدید جای صحبت بسیاری دارد و خود مقاله جداگانه‌ای را می‌طلبد. این عنوان تاریخ انتشار دقیق و حتی حدودی هم ندارد ولی از این مطمئن هستیم که در سال ۲۰۱۶ منتشر نخواهدشد.

لحظه‌ای که با دیدن آن هیچ کسی در پوست خود نمی‌گنجید
لحظه‌ای که با دیدن آن هیچ کسی در پوست خود نمی‌گنجید

Days Gone انحصاری دیگری بود که برای PS4 معرفی شد و توسط استودیوی Bend که خالق فرانچایز محبوب Syphon Filter است، ساخته می‌شود. پس از نمایش میخکوب‌کننده God of War، تریلری از این عنوان پخش و در انتهای کنفرانس هم یک گیم‌پلی چند دقیقه‌ای از بازی اجرا شد. اتمسفر بازی بسیار شبیه به عنوان The Last of Us است و به این موضوع از همان دقایق ابتدایی بازی می‌توان پی‌برد. همانطور که گفتیم، Days Gone یک عنوان در سبک بقا و زامبی‌کشی است با سبک و سیاقی متفاوت‌تر با بقیه بازی‌های زامبی محور. در این بازی، نه مانند عناوین Techland بیشتر زامبی‌ها خسته‌اند و کند و نه مانند RE که هر دو دقیقه پنج شش تا زامبی ببینید. اگر فیلم World War Z را دیده باشید، حتما می‌فهمید که در Days Gone با چه زامبی‌هایی روبرو هستیم. گیم‌پلی بازی سرشار از هیجان و استرس است و هر لحظه ممکن است چندین گروه زامبی متوجه حضور شما شوند و به سمت شما حمله‌ور شوند. گرافیک بازی بسیار چشم‌نواز و کاملا متناسب با محیط است. طراحی محیط و زامبی‌ها به شکل خوبی صورت گرفته و از آن لذت خواهید برد. در گیم‌پلی بازی در برخی مواقع شاهد افت فریم و باگ‌های متعددی دیده‌شد که به احتمال زیاد تا در نسخه اصلی دیگر شاهد این قبیل مشکلات نخواهیم بود. این عنوان انحصاری هم هیچ تاریخ انتشار دقیقی ندارد و به احتمال قوی در اواخر ۲۰۱۷ منتشر خواهدشد.

بدون هیچگونه درنگی، تریلر بعدی پخش می‌شود و مربوط به بازی The Last Guardian است. گرافیک فنی بازی شاید درخور یک عنوان نسل هشتمی نباشد ولی نمی‌توان منکر گرافیک هنری فوق‌العاده آن شد. شاهکار Fumito Ueda سال ۲۰۰۹ و در جریان کنفرانس سونی برای PS3 معرفی شد ولی عرضه آن کنسل شد تا اینکه سال پیش سونی رسما اعلام کرد که این عنوان دوباره در دست توسعه قرار گرفته‌است. محیط‌های بازی بسیار زیبا هستند و تابه‌حال در هیچ عنوانی چنین مکان‌هایی برفراز ابرها و آسمان‌ها ندیده‌ایم. در این تریلر هم لحظات احساسی بیشتری را بین دو شخصیت اصلی بازی دیدیم و از یک دشمن آن‌ها هم رونمایی شد. مطمئنا نبرد دو موجود عظیم‌الجثه برفراز آسمان‌ها بسیار چالش‌برانگیز خواهد بود. اما مهم‌ترین سورپرایز برای طرفداران این بازی، در لحظه پایانی تریلر رخ داد و آن هم اعلان تاریخ انتشار بازی توسط سونی بود. بالاخره پس از گذشت هفت سال The Last Guardian تاریخ انتشار دقیقی پیدا کرد و قرار است در تاریخ ۲۵ اکتبر ۲۰۱۶ مصادف با چهارم آبان ۱۳۹۵ منتشر شود. روند توسعه این بازی اصلا یک‌دست نبود و چندین بار هم ساخت آن کنسل شد اما سازندگان باز هم ناامید نشدند و سرانجام به آرزوی خود رسیدند، یعنی انتشار بازی خود. این عنوان به‌صورت انحصاری و تنها برای PS4 منتشر خواهدشد و امیدواریم که مشکلاتی بر سر ساخت بازی پیش آمد، به‌هیچ وجه تاثیری بر بازی نهایی نگذارند و همه از آن لذت ببرند.

نمایش بعدی مربوط به عنوان Detroit: Become Human است، اثر جدید دیوید کیج خالق Heavy Rain و Beyond: Two Souls. در تریلر بازی دیدیم که شما در نقش یک روبات کارآگاه به‌نام کانر قرار می‌گیرید و باید جان یک دختر بچه را نجات دهید. روبات‌هایی که به‌وسیله انسان‌ها و فقط برای کمک و گرفتن دستورهای مختلف ساخته شده‌بودند، دست به انقلاب بزرگی زده‌اند. آن‌ها همانند انسان‌ها با احساس هستند و همین احساس، باعث شده‌است که خود را هم‌رده با انسان‌ها و حتی با قدرت‌هایی که دارند، فراتر از انسان‌ها بدانند و کنترل کامل جامعه را به دست بگیرند؛ به همین دلیل، رفتارشدن با آن‌ها همانند یک برده بسیار دردآور است. آن‌ها تمایل دارند که خود تصمیم‌گیری کنند و نمونه‌اش همین گروگان‌گیری است که در تریلر دیدیم. همانند دیگر عناوین دیوید کیج، در این بازی هم انتخاب‌ها و تصمیم‌هایی که می‌گیرید، داستان بازی را می‌نویسند و به نظر می‌آید انتخاب‌های شما تاثیر بسیار بیشتری نسبت به دیگر عناوین در داستان‌سرایی بازی دارند. همچنین در نمایش بازی دیدیم که کانر اطلاعات مختلفی را جمع‌آوری می‌کند تا بتواند با آمادگی بیشتری سراغ گروگان‌گیر برود، دقیقا مثل چیزی که در بازی LA Noire شاهدش بودیم. گرافیک بازی مانند دیگر عناوین کیج، در زمان خود بهترین است. این عنوان نیز قرار است مثل سه عنوان قبلی به‌صورت انحصاری برای PS4 منتشر شود.

سورپرایز دیگر کنفرانس سونی معرفی Resident Evil 7 بود. دلیل این کار معلوم نیست ولی سازندگان کاملا سبک بازی را تغییر داده‌‌اند و RE7 به شکل وحشتناکی شبیه به عنوان کنسل‌شده Silent Hills شده‌است. تریلری از بازی پخش شد و هیچ‌کس حتی فکر هم نمی‌کرد که Capcom نسخه بعدی RE را به این شکل عرضه کند. دوربین اول شخص بازی ترس بیشتری را به مخاطب القا می‌کند و گیم‌پلی بازی هم حالت اکشن خود را از دست داده و تاحدودی معمایی شده‌است. این اولین عنوان مالتی پلتفرمی بود که در کنفرانس سونی معرفی شد و قرار است در بیست و چهارم ژانویه ۲۰۱۷ منتشر شود.

البته دموی بازی هم در غرفه‌ Capcom در دسترس است و افراد زیادی آن را با واقعیت مجازی تجربه کرده‌اند. RE7 بسیار شبیه به عناوین عرضه شده برای هدست‌های واقعیت مجازی است و می‌تواند علاوه بر PS VR بر روی Oculus Rift هم عرضه شود. البته سونی رسما اعلام کرد که این نسخه واقعیت مجازی Resident Evil 7 به‌صورت انحصاری برای Playstation VR عرضه خواهدشد. بازخوردهای نسخه دمو تاحدودی قابل قبول بوده‌است و امیدواریم بازی نهایی هم چنین کیفیتی داشته‌باشد.

وحشت از جنسی دیگر
وحشت از جنسی دیگر

نوبتی هم باشد نوبت واقعیت مجازی است و PS VR … در ابتدای کار Shawn Layden به روی صحنه آمد و پس از کمی تعریف و تمجید از هدست واقعیت مجازی خود، تاریخ عرضه آن را اعلام کرد. PS VR در سیزدهم اکتبر امسال وارد بازار می‌شود و تا آخر سال، بیش از ۵۰ عنوان مختلف برای آن منتشر می‌شود که بعضی از آن‌ها زیرمجموعه فرانچایزهای بزرگی هستند. چند بازی جدید برای PS VR معرفی شد که نگاه مختصر و کوتاهی به آن‌ها می‌اندازیم. اولین عنوان Far Point نام داشت که یک شوتر ناب در ستاره‌ها و مکان‌های ناشناخته این کهکشان اتفاق می‌افتد. سونی در کنفرانس خود تقریبا از هر سبکی در بازی‌های رایانه‌ای، یک عنوان برای پلی‌استیشن VR معرفی کرد. دومین بازی که پیش از E3 2016 تایید شده‌بود، مراحل مخصوص VR بازی Star Wars Battlefront است که با تهیه بازی اصلی می‌توانید از این مراحل لذت ببرید. این مراحل بیشتر در سفینه‌های فضایی رخ می‌دهد و یک تجربه جدید برای دارندگان PS VR به شمار می‌رود. سومین بازی که تنها تریلری از آن پخش شد و هیچ اطلاعات دیگری نیز از آن منتشر نشد، چهارمین نسخه از سری Arkham بازی بتمن است که Batman: Arkham VR نام دارد و در تاریخ نامعلومی هم برای این هدست واقعیت مجازی منتشر خواهدشد. نسخه VR بازی Final Fantasy XV هم یک عنوان نقش‌آفرینی واقعیت مجازی است که برای PS VR منتشر می‌شود. سونی می‌خواهد که برخلاف PS4، شروع قدرتمندی با PS VR داشته‌باشد و در هنگام عرضه، بازی‌های بزرگی منتشر کند.

اما عنوان بعدی که یک رکورددار بزرگ در صنعت بازی‌های رایانه‌ای هست، نسخه جدید Call of Duty می‌باشد که تریلر معرفی آن توانست رکورددار بیشترین دیسلایک در یوتیوب باشد، البته در بین بازی‌ها. نمایش گیم‌پلی بازی در فضا اتفاق می‌افتاد و فکر نکنم حتی یک مرحله در زمین داشته‌باشد. گیم‌پلی بازی پیشرفت‌های کمی نسبت به نسخه پیشین داشته ولی کلیت آن هنوز همان است. به نظر من، بهتر است اکتیویژن استراحتی به خود بدهد و تا دو سه سال دیگر، به هیچ وجه سراغ این فرانچایز نرود. گرافیک بازی هم پیشرفت چندانی نکرده‌ و همان Black Ops 3 در محیط‌های متفاوت است. پس از این نمایش، تریلر کوتاهی از عنوان بازسازی‌شده Call of Duty: Mode Warfare هم پخش شد. هر دو بازی در تاریخ چهارم نوامبر امسال در دسترس خواهندبود.

Crash Bandicoot 1523

Shawn Layden دوباره به‌روی صحنه آمد و تصویری از بازی Crash به نمایش درآمد. او گفت که امشب خبری از تیشرت جدید نیست ولی قرار است که یک Crash برای PS4 معرفی شود. در مراسم PSX سال پیش، او یک تیشرت سیاه‌رنگ که تصویر کرش بر روی آن بود پوشیده‌بود و عده بسیاری از همان موقع منتظر تاییدشدن یک کرش جدید بودند که بالاخره در E3 2016 به آرزوی خود رسیدند. Shawn اعلام کرد که سه نسخه از بازی Crash برای PS4 و به‌صورت انحصاری بازسازی می‌شوند. تجربه کرش بعد از ده سال و حتی بیشتر می‌تواند بسیار جذاب باشد و اگر اکتیویژن سود زیادی از بازسازی این سه عنوان بدست آورد، بدش نمی‌آید که نسخه جدیدی از آن معرفی کند. همکاری جدی و دوباره اکتیویژن با سونی از سال پیش شروع شد؛ زمانی که پس از چند سال لیدپلتفرم فرانچایز Call of Duty از Xbox به PlayStation تغییر کرد. باید صبر پیشه کرد تا ببینیم همکاری این دو ناشر بزرگ بیشتر از این‌ها ادامه می‌یابد یا خیر.

پس از این، تریلر کوتاهی از عنوان Lego Starwars: The Force Awakens نمایش داده‌شد و قرار است تا دوهفته بعد که بازی منتشر می‌شود، دمویی از آن در اختیار PS4 داران قرار بگیرد. این عنوان برای تمامی پلتفرم‌ها در تاریخ هشتم تیر منتشر خواهدشد. مثل اینکه این E3، متعلق به Starwars بوده و در هر کنفرانسی، نشانی از آن می‌بینیم.

Andy House به صحنه می‌آید و مثل Shawn Layden کمی درمورد PS4 صحبت می‌کند. سپس ادامه می‌دهد که وظیفه ما ساخت بهترین‌ها برای PSداران است و خوش‌آمد می‌گوید به یکی از بهترین استعدادهایی که صنعت بازی‌های رایانه‌ای تابه‌حال به خود دیده‌است و او هم کسی نیست جز … هیدئو کوجیما خالق سری افسانه‌ای متال گیر. بله، هیدئو به صحنه می‌آید و بازی جدیدش را معرفی می‌کند. هنوز آن ریش دوست‌داشتنی اش را نزده‌است و هنوز هم دست و پا شکسته انگلیسی صحبت می‌کند ولی با قدرت تمام آماده ساخت بازی جدید خود است و هنگامی که گفت: “من برگشتم”، همه حاضران به افتخارش دست زدند. او واقعا یکی از بهترین استعدادهای این صنعت بزرگ است.

به سراغ بازی او می‌رویم که Death Stranding نام دارد. بازی‌هایی که کوجیما می‌سازد، همگی جای بحث و گفتگوی زیادی دارند و تنها با دیدن یک تریلر دو دقیقه‌ای از آن نمی‌توان چیز زیادی از آن فهمید. حتی در آخرین ساخته او یعنی MGSV:TPP دیدیم که سوالات و شبهات حتی بعد از انتشار بازی هم وجود داشتند و هنوز هم مواردی کشف‌نشده از بازی موجود است. موسیقی I’ll Keep Coming جذابیت بیشتری به این تریلر افزوده بود و حضور شخصیت Norman Reedus که همکاری خود با کوجیما را از عنوان کنسل‌شده Silent Hills شروع کرده بود، یکی دیگر از نکاتی بود که از نمایش کوتاه فهمیدیم. غیب‌شدن کودک، مرگ بسیاری از آبزیان، پنج فرد معلق در هوا و … همگی از مواردی هستند که باید در مقاله‌ای جداگانه بررسی شوند. فقط این را بدانید که کوجیما قدرتمندتر از همیشه بازگشته‌است و با همکاری سونی قرار است یک شاهکار دیگر ارائه دهد؛ البته به گفته کوجیما، هنوز انجین بازی انتخاب نشده‌است و با این حساب، احتمالا تا اواخر ۲۰۱۸ یا حتی ۲۰۱۹ باید منتظر این بازی بمانیم.

همون یک سایکومانتیس ما رو دق داد حالا با این پنج تا چیکار کنیم؟!
همون سایکومانتیس تنهایی ما رو دق داد. حالا با این پنج تا چیکار کنیم؟!

آخرین عنوانی که در این مراسم دیدیم، یک Spiderman جدید بود که منحصرا برای PS4 و توسط استودیوی پرآوازه Insomniac Games، خالق Rachet and Clank و Sunset: Overdrive ساخته‌ می‌شود. البته در سال ۲۰۱۴ یک Spiderman برای PS4 منتشر شد که شکست بزرگی خورد و اصلا جذابیتی نداشت. این بار Marvel هم دست به کارشده و کمک بیشتری به سازنده این بازی می‌کند. این تنها عنوانی که بود که پیش از رونمایی، نه خبری درباره‌اش منتشر شده‌بود، نه شایعه‌ای و نه حتی کسی فکر می‌کرد که چنین عنوانی ساخته‌شود. برای همین، یک سورپرایز عالی برای طرفداران “مرد عنکبوتی” بود. همچنان باس‌فایت ها نقش مهمی در Spiderman دارند و این نسخه هم از این قائده مستثنی نیست. این عنوان در تاریخ نامعلومی برای PS4 منتشر خواهدشد.

کنفرانس سونی در نمایشگاه E3 امسال با سال‌های گذشته چند فرق اساسی داشت. مهم‌ترین آن‌ها این بود که اکثر بازی‌های معرفی‌شده انحصاری بودند و شاید یکی دو بازی از میان آن‌ها مالتی پلتفرم بود. مورد دیگر این بود که همه بازی‌های معرفی‌شده به‌جز چند عنوان برای پلی‌استیشن VR، بازی‌هایی AAA هستند و به‌وسیله سازندگان بزرگی نظیر Hideo Kojima و Fumito Ueda ساخته می‌شوند. همه مواردی که گفتیم و نگفتیم برمی‌گردد به یک موضوع مهم و این مهم به این شکل بیان می‌شود که “پلی‌استیشن ۴ بهترین کنسولی است که تابه‌حال برای بازی کردن ساخته شده‌است”. ممنونم از همه شما که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید.

آی تی رسا ن ایران...
ما را در سایت آی تی رسا ن ایران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان itrasan بازدید : 158 تاريخ : يکشنبه 30 خرداد 1395 ساعت: 13:55

بیگ بنگ: محققان با استفاده از تلسکوپ جمنای در شیلی طی یک رصد بی سابقه موفق به کشف گروهی از ستارگان جوان و در حال تشکیل شدند. این گروه از ستارگان که N159W نام دارند، ۱۵۸ هزار سال نوری از زمین فاصله داشته و در ابر ماژلانی بزرگ (LMC) – کهکشانی در همسایگی کهکشان راه شیری- واقع شده است.

N159_2154x2121به گزارش بیگ بنگ به نقل از ایسنا، با وجود فاصله زیاد این ستارگان از کهکشان ما کیفیت بالای تصویر ارائه شده به محققان کمک می‌کند تا دیدگاه تازه ای در مورد چگونگی شکل گیری نسل قبلی ستارگان و تاثیر آنها بر تشکیل نسل جدیدی از ستارگان داشته باشند. به دلیل میزان قابل توجهی از جزئیات، حساسیت و عمق در این تصویر، دانشمندان در حدود ۱۰۰ جرم آسمانی جوان (YSOs) در این منطقه را مشاهده کردند.

جرم آسمانی جوان (YSOs) اجسام بسیار قرمزی هستند که اغلب هنوز هم در یک پیله از موادی هستند که از آنها تشکیل شده‌اند. آنچه که محققان این پژوهش شاهد آن بودند گروهی از YSOs تشکیل شده در لبه یک حباب حاوی گاز یونیزه بود که از نسل قدیمی تر ستارگان در حال گسترش هستند. ستاره شناسان می‌گویند که این مناطق با توجه به فراوانی گاز هیدروژن یونیزه شده به مناطق H II(اچ دو) معروف هستند.

مناطق اچ دو (H II region) ابرهایی بزرگ با چگالی کم و گازهای یونیزه شده هستند که زایش ستارگان در آنها شکل می‌گیرد. ستاره‌های آبی با عمر کوتاه مدت (short-lived blue star) در این مناطق مقدار فراوانی نور ماورای بنفش ساطع کرده که گازهای اطراف خود را یونیزه می‌کنند. این پژوهش در مجله Astronomy and Astrophysics به چاپ رسیده است.

سایت علمی بیگ بنگ / منبع: astronomynow.com

ثبت تصویر فوق‌العاده از گروه ستارگان جوان, ۵٫۰ out of 5 based on 2 ratings

توجه : هرگونه استفاده از این مطلب بدون ذکر نام ‘سایت علمی بیگ بنگ’ و لینک به این مقاله غیر قانونی و از لحاظ اخلاقی غیر انسانی می باشد، لطفا به حقوق مولف احترام بگذارید.

آی تی رسا ن ایران...
ما را در سایت آی تی رسا ن ایران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان itrasan بازدید : 146 تاريخ : شنبه 29 خرداد 1395 ساعت: 23:59

به تازگی شرکت Daybreak Game اعلام کرد که به زودی سرور های دوتا از بازی های قدیمی خود یعنی PlanetSide و Legends of Norrath را خاموش خواهد کرد.

PlanetSide یکی از عناوین خوش ساخت نسل ششم بود که برای پی سی منترش شد و طرفداران زیادی را مجذوب خود کرد. سرور های این بازی از ۲۰ می ۲۰۰۳ شروع به کار کردند و قرار است در تاریخ ۱ جولای خاموش شوند. Legends of Norrath نیز یک بازی کارتی است که در دنیای EverQuest جریان دارد و اولین بار فعالیت خود را در ۵ سپتامبر ۲۰۰۷ شروع کرد. شرکت Daybreak Game دلیل بسته شدن سرور های این بازی زیبا را فعال نبودن بازی در بیشتر مواقع و کمبود استقبال از آن ذکر کرد. سرور های Legends of Norrath نیز، سه شنبه ۱۷ آگوست از کار خواهند افتاد.

همیشه از کار افتادن بازی های قدیمی یکی از ناراحت کننده ترین اتفاقاتی است که می تواند در صنعت بازی رخ دهد، اما خیالتان راحت، سری Planet Side هم اکنون در Planet Side 2 در حال زندگی است و هم اکنون شما می توانید این بازی زیبا را بر روی PC و PS4 تجربه کنید. اما طرفداران سری EverQuest آن قدر ها خوش شانس نبودند زیرا آخرین نسخه از این سری کنسل شد.

آی تی رسا ن ایران...
ما را در سایت آی تی رسا ن ایران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان itrasan بازدید : 149 تاريخ : شنبه 29 خرداد 1395 ساعت: 21:34

حتما طراحی عالی و بدون نقص کریتوس و پسرش را در نمایش E3 بازی God of War به یاد دارید، اما هنوز این اول کار است. به تازگی سرپرست طراحی شخصیت های بازی، Rafael Grassetti تصاویری از مدل های رندر شده و استفاده شده در بازی منتشر کرده است که فوق العاده به نظر می رسند.

Grassetti در گذشته بر روی عناوین زیادی از جمله سری Mass Effect و Dragon Age برای Bioware و عناوین انحصاری کنسول PS4 مانند Killzone: Shadow Fall, Infamous: Second Son و The order 1886 کار کرده است. حتما می دانید که هر کدام از این بازی ها دارای گرافیک و طراحی زیبایی هستند. اما اگر شما مشتاقید تا کار های بیشتری از این طراح با استعداد ببینید، شما را به وبسایت شخصی اش یعنی ArtStation page دعوت می نمایم.

شما می توانید تصاویر مدل رندر شده کریتوس را در کنار پسرش، همراه با یک تصویر هنری فوق العاده زیبا که توسط Jose Daniel Cabrera Peña کشیده شده است را مشاهده کنید. بنده شخصا از طراحی گرافیک و شخصیت های این بازی حیرت زده شدم و منتظر تصاویر و تریلر های بیشتری از ماجراجویی های این پدر و پسر دوست داشتنی و البته خشن هستم.

sonlow both GOW-KeyArt-1 kratoslow

آی تی رسا ن ایران...
ما را در سایت آی تی رسا ن ایران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان itrasan بازدید : 165 تاريخ : شنبه 29 خرداد 1395 ساعت: 21:34